Lennokkikenttä

Seinäjoen RC-AirClub toimii kerhon omalla nurmipintaisella kentällä Kurjennevalla, Kuortaneentien varressa n. 15km Seinäjoelta. Kentällä on tilaa lennättää kaiken kokoisia lennokkeja, droneja ja helikoptereita. Kenttä on kerhomme käytössä, joten lennättämään voi mennä koska tahansa.

Kurjennevan lennokkikentällä on lupa lennättää jopa 500m korkeudelle saakka. Muista kuitenkin väistää aina ilma-aluksia, jotka voivat lentää alimmillaan 150m korkeudella.

Ilmailusäädösten mukaan kaikkien yli 18-vuotiaiden ulkona yli 250g dronea tai lennokkien lennättävien tulee rekisteröityä www.droneinfo.fi sivujen kautta ja rekisteröintinumero, lennättäjän nimi ja lennättäjän puhelinnumero on oltava näkyvissä dronessa/lennokissa. Alle 18-vuotiaat kerhon jäsenet voivat lennättää Kurjennevalla kerhonohjaajan valvonnassa.

Kaikille aktiivilennättäjille suosittelemme myös Suomen Ilmailuliiton jäsenyyttä, sillä se sisältää lennokkitoiminnan kattavan kolmannen osapuolen vastuuvakuutuksen. Toki vakuutuksen voi hankkia ja liittää vaikka omaan kotivakuutukseenkin.

Kentän itä-länsisuuntaista kiitotien pituus on noin 160m. Pohjois-eteläsuuntaisen ja koillis-kaakkoissuuntaisten kiitoratojen pituudet ovat noin 100m.

Varikon, parkkipaikan, koppien tai yleisön päällä ei saa lennättää mitään lennokkia tai dronea. Kentän viereisen hiekkatien päällä ei saa lennättää alle 2m korkeudessa ja lennokin on aina väistettävä tiellä kulkevia ajoneuvoja tai ihmisiä. Lennokin on myös aina väistettävä muita ilma-aluksia (lentokoneita, helikoptereita, kuumailmapalloja jne.)

Alla olevasta linkistä voit lukea Kurjennevan lennokkikentän kenttäsäännöt kokonaisuudessaan. Kenttäsäännöt ovat myös lennokkikentällä ilmoitustaululla.

Ilmakuva kentästämme

Millainen lennätyssää Kurjennevan lennokkikentällä on?
Katso säätila lennokkikentän omasta sääasemasta, linkit alla:

Kurjennevan tuulen voimakkuus (km/h), lämpötilat yms. saatiedot alla olevan linkin kautta:

Jos yllä oleva sääaseman linkki ei toimi, niin voit kokeilla alla olevaa vaihtoehtoista osoitetta:

Sääasema saa virtansa akusta, jota ladataan aurinkopaneelilla. Voit tarkistaa akun jännitteen alla olevasta linkistä:

Hoidamme kenttää talkoilla ja nurmikkoa leikataan kesällä viikottain. Toivomme, että kaikki kenttää käyttävät harrastajat ovat kerhomme jäseniä, tai liittyvät mukaan; jäsenmaksu on vain 50eur/vuosi ja samalla maksulla jäseneksi liittyy koko lennättäjän perhe.

Tällä tavalla mahdollistamme lennokkikentän toiminnan myös tulevina vuosia. Kiitos!

Ilmakuvia kentältä vuodelta 2016