Lennokkikenttä

Seinäjoen RC-AirClub toimii kerhon omalla nurmipintaisella kentällä Kurjennevalla, Kuortaneentien varressa n. 15km Seinäjoelta. Kentällä on tilaa lennättää kaiken kokoisia lennokkeja, droneja ja helikoptereita. Kenttä on kerhomme käytössä, joten lennättämään voi mennä koska tahansa.

Kurjennevan lennokkikentällä on lupa lennättää jopa 500m korkeudelle saakka. Muista kuitenkin väistää aina ilma-aluksia, jotka voivat lentää alimmillaan 150m korkeudella.

Tämän vuoden alusta alkaen kaikkien yli 18-vuotiaiden ulkona yli 250g dronea tai lennokkien lennättävien tulee rekisteröityä www.droneinfo.fi sivujen kautta ja rekisteröintinumero, lennättäjän nimi ja lennättäjän puhelinnumero on oltava näkyvissä dronessa/lennokissa. Alle 18-vuotiaat kerhon jäsenet voivat lennättää Kurjennevalla kerhonohjaajan valvonnassa.

Kaikille aktiivilennättäjille suosittelemme myös Suomen Ilmailuliiton jäsenyyttä, sillä se sisältää lennokkitoiminnan kattavan kolmannen osapuolen vastuuvakuutuksen. Toki vakuutuksen voi hankkia ja liittää vaikka omaan kotivakuutukseenkin.

Kentän itä-länsisuuntaista kiitotietä jatkettiin kesällä 2017 siten, että sen pituus on nyt 160m. Pohjois-eteläsuuntaisen ja koillis-kaakkoissuuntaisten kiitoratojen pituudet ovat noin 100m.

Varikon, parkkipaikan, koppien tai yleisön päällä ei saa lennättää mitään lennokkia tai dronea. Kentän viereisen hiekkatien päällä ei saa lennättää alle 2m korkeudessa ja lennokin on aina väistettävä tiellä kulkevia ajoneuvoja tai ihmisiä. Lennokin on myös aina väistettävä muita ilma-aluksia (lentokoneita, helikoptereita, kuumailmapalloja jne.)

Lennokkikenttä sai upean jatkeen ja raivatun ympäristön kesällä 2017
Ilmakuva kentästämme

Hoidamme kenttää talkoilla ja nurmikkoa leikataan kesällä viikottain. Toivomme, että kaikki kenttää käyttävät harrastajat ovat kerhomme jäseniä, tai liittyvät mukaan; jäsenmaksu on vain 50eur/vuosi ja samalla maksulla jäseneksi liittyy koko lennättäjän perhe.

Tällä tavalla mahdollistamme lennokkikentän toiminnan myös tulevina vuosia. Kiitos!

Ilmakuvia kentältä pajujen ja puiden raivauksen jälkeen 10.7.-16

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.