kerho-info

Lennokkiharrastus sopii noin 10 vuotiaista ylöspäin kaiken ikäisille ihmisille sukupuolesta riippumatta, kunhan olet kiinnostunut lennokkien rakentelusta ja lennättämisestä. Mikäli vain lennättäminen kiinnostaa, niin suurempia kädentaitoja tämä harrastus ei nykyään enää tarvitse sillä haluttaessa lähes kaikkia koneita saa ostettua myös valmiiksi lentokuntoisina.

Lennokit ovat edullinen ja turvallinen tapa harrastaa ilmailua, sekä monesti myös erinomainen yhteinen asia vanhemmille ja lapsille. Edullisimmat ja nuorille helpoimmat vapaastilentävät lennokit maksavat 10–20 euroa. Radio-ohjattavia pieniä sähkölennokkipaketteja saa jo noin 100 eurolla kaikkine tarvikkeineen ja valmiiksi lentokuntoisina. Isommat radio-ohjattavat lennokit esim. polttomoottorilla lentävät lennokit maksavat edullisimmillaan noin 200–300 € kaikkine tarvikkeineen.

Seinäjoen lennokkikerhossa pidetään rakenteluiltoja syksystä kevääseen uusissa kerhotiloissa Rytmikorjaamon kellarikerroksessa (Vaasantie 11, Seinäjoki). Kerhoillat pidetään torstaisin klo 18–20.30. Siellä kokeneemmat harrastajat auttavat ja neuvovat uusia jäseniä harrastuksen alkuun. Nuorilla harrastajilla on kylläkin hyvä olla joku vanhempi mukana auttamassa työkalujen, liimojen yms. käyttämisessä. Tällöin usein lennokeista tulee myös yhdistävä harrastus vanhempien ja lapsien välille.

Paras paikka lennättämiseen on kerhon oma lennokkikenttä Kurjennevalla, Kuortaneentien oikealla puollella n.15 km Seinäjoelta. Myös kentällä vanhemmat harrastajat auttavat mielellään uusia jäseniä lennättämisen alkuun, sillä ilman apua harrastus monesti hiipuu kun lennättäminen tuntuu liian vaikealta. Kesäisin lennokkikentällä on lennättäjiä yleensä kelin salliessa keskiviikkoisin sekä viikonloppuisin.

Lennättämisen alkuun on apuna kerhotiloissa tietokonesimulaattori jolla kaikki saavat harjoitella kuten oikealla radio-ohjaimella lennättämistä. Kentällä puolestaan saa halutessaan harjoitella kerhon radio-ohjattavalla polttomoottori lennokilla opettajan kanssa.

Seinäjoen RC air club ry on perustettu vuonna 1992. Jäseniä kerhossa on nykyään noin 100 Seinäjoelta ja useista eri lähipitäjistä. Jäsenmaksu on ainoastaan 30 € / perhe / vuosi.

TERVETULOA TUTUSTUMAAN MIELENKIINTOISEEN HARRASTUKSEEN!

Vapaastilentävä kumimoottori lennokki
Radio-ohjattavan lennokin ohjaus