Kerho-info

Lennokkiharrastus sopii noin 10 vuotiaista ylöspäin kaiken ikäisille ihmisille sukupuolesta riippumatta, kunhan olet kiinnostunut lennokkien rakentelusta ja lennättämisestä.

Jos haluat nopeasti ilmaan, niin valmiiden lennokkien ja dronejen tarjonta on laaja, joten varsinainen rakentaminen jää minimiin.

Lennokit ovat edullinen ja turvallinen tapa harrastaa ilmailua, sekä monesti myös erinomainen yhteinen asia vanhemmille ja lapsille. Edullisimmat ja nuorille helpoimmat vapaastilentävät lennokit maksavat 10–20 euroa. Radio-ohjattavia pieniä sähkölennokkipaketteja saa jo noin 100 eurolla kaikkine tarvikkeineen ja valmiiksi lentokuntoisina. Isommat radio-ohjattavat lennokit esim. polttomoottorilla lentävät lennokit maksavat edullisimmillaan noin 200–300 euroa kaikkine tarvikkeineen.

Seinäjoen lennokkikerhossa pidetään rakenteluiltoja syksystä kevääseen kerhotiloissa Rytmikorjaamon kellarikerroksessa (Vaasantie 11, Seinäjoki). Kerhoillat ovat torstaisin klo 18–20:30. Siellä kokeneemmat harrastajat auttavat ja neuvovat uusia jäseniä harrastuksen alkuun. Nuorilla harrastajilla on kylläkin hyvä olla joku vanhempi mukana auttamassa työkalujen, liimojen yms. käyttämisessä. Tällöin lennokeista tulee myös yhdistävä harrastus vanhemmille ja  lapsille.

Paras paikka lennättämiseen on kerhon oma lennokkikenttä Kurjennevalla, Kuortaneentien varrella n.15 km Seinäjoelta. Myös kentällä vanhemmat harrastajat auttavat mielellään uusia jäseniä lennättämisen alkuun, sillä ilman apua harrastus monesti hiipuu kun lennättäminen tuntuu liian vaikealta. Kesäisin lennokkikentällä on lennättäjiä yleensä kelin salliessa iltaisin ja viikonloppuisin.

Lennättämisen alkuun on apuna kerhotiloissa tietokonesimulaattori jolla kaikki saavat harjoitella kuten oikealla radio-ohjaimella lennättämistä. Kerhon minidronella pääsee lennättämisen makuun jo kerhoillan aikana ja seuraavaksi pääsee harjoittelemaan kerhon opetuslennokilla yhdessä opettajan kanssa.

Seinäjoen RC-AirClub ry on perustettu vuonna 1992 ja kerho on Suomen Ilmailuliiton jäsenkerho.

Jäseniä Seinäjoen lennokkikerhossa on nykyään yli 60 Seinäjoelta ja useista eri lähipitäjistä. Jäsenmaksu on 50 € / perhe / vuosi.

TERVETULOA TUTUSTUMAAN MIELENKIINTOISEEN HARRASTUKSEEN!