Kerhotilat

Seinäjoen lennokkikerhon kerhotilat ovat Rytmikorjaamolla Vaasantien varressa. Tiloissa jäsenet voivat rakennella ja säilyttää projektejaan, sekä saada apua kaikkien lentävien laitteiden rakenteluun kokeneemmilta harrastajilta.

Tilassa kokoonnutaan syksystä kevääseen joka torstai klo 18-20:30. Kerhoiltoina paikalla on aina kerhonohjaajaa, jotka huolehtivat, että kaikki pääsevät harrastuksen saloihin ilman ongelmia. Mikäli mietit esim. että millainen lennokki sinulle sopii, mitä tarvikkeita tarvitset tai miten voit aloittaa lennokkiharrastuksen, niin tule kerhoiltaan mukaan ja keskustele ohjaajien kanssa.

Kulku kerhotilaan on Rytmikorjaamon sisäpihan puolelta, pääoven oikealta puolelta ovesta B5. Mikäli ovi on lukossa, soita oven oikealla puolella olevaa ovikelloa (painikkeessa RC-AirClub tarra).

Rakentelupaikkoja on tarjolla monelle rakentajalle

Kokeneempien harrastajien avun ja rakentelutilan lisäksi kerhon jäsenet saavat käyttöönsä myös kaikki kerhon työkalut ja koneet.

Lennokkien, helikopterien ja dronejen ohjausharjoittelu tehdään tietokoneessa toimivalla lennokkisimulaattorilla. Sillä on helppo kokeilla, miltä oikean lennokin lennättäminen tuntuu. Kun lennätys alkaa hieman sujua, voi kokeilla lennättää kerhon minidronea, jossa on mukana pieni kamera (FPV First Person View) ja kameran kuva näkyy ohjaajalle aivan kuten itse istuisi lennokin mukana. Minidronet ovat käytössä kerhotilassa.
Kaikki kerhon ilmailu aiheiset dvd:t ja lehdet ovat myös jokaisen jäsenen katsottavissa ja lainattavissa ilmaiseksi.

Lennokin lennätyksen alkeet opetellaan tietokoneen lennokkisimulaattorilla.

Kerholla on tarjolla jonkin verran pientarvikkeita ja lennokkien ja tarvikkeiden yhteistilauksia tehdään tarvittaessa.

Tunnelmakuvia vanhoista kerhotiloista